söndag 10 juni 2012

1. Tre betydelsefulla minnen

Idag börjar vi!

Ett: Första dagen i högstadiet. Jag och Vanja stod vid skolgården och räknade ner de sista sekunderna av sommarlovet. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1... Hej då sommarlov. Herregud snart fem år sen.. Tiden går stört fort. Nedräkningen ledde till fantastiska vänner och en skolgång med både skratt och gråt.  (cheeezy jag vet)




Två: Första resan till Assisi, Italien med kyrkan. Alltså konfaresan. Det var bland de bästa resorna i mitt liv. Träffade underbara vänner som jag har kvar än idag. Det var just denna resa som hjälpte mig att börja hitta mig själv.
Åkte dit med buss
Kommer aldrig att glömma första glimten av Assisi

Lektorget
Beskriver nästan alla mina tre Assisi resor.
Glass. Olivia. Armbandsinköp i plural.
Vi 5 tjejer <3

Tre: Det tredje betydelsefulla minnet måste ändå vara förra hösten när jag gick till skansen med konfatjejerna och träffade på en spåtant haha. Hennes ord till mig tänker jag på nästan dagligen.


Självklart har man fler betydelsefulla minnen. Som tex Norge med gymnasieklassen. Men det här var tre av många bra minnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar